
I Innovation Lab har vi udarbejdet en anden tilgang til begrebet “Growth Hacker”. Det er uendeligt mange kompetencer i ét menneske, hvorfor det også ofte er dér, det går galt for mange virksomheder, som kommer til at ansætte en generalist i stedet for en specialist. Med andre ord: Der er brug for finde balancen mellem traditionelle og digitale i den fremtidige strategi, marketing, salg og kommunikation.uanset branche og størrelse.Įn Growth Hacker er en teknisk kvalificeret marketer, der har styr på dataopsamling og datadrevet marketing, forståelse for teknologi og kunder - og sammenspillet mellem disse - samt en solid erfaring både inden for strategisk udvikling og salg, ligesom vedkommende også skal evne at se muligheder på tværs af mange platforme. I takt med, at den digitale verden efterhånden fylder mere for de fleste virksomheder end den analoge - og at de to verdener til stadighed smelter sammen - betyder det også, at det er blevet sværere at foretage succesfuld markedsføring og salg udelukkende via de traditionelle kanaler. Vi hjælper dig på vej og giver dig både overblik og vejledning i praktisk brug. Et af de områder, der på nuværende tidspunkt skaber absolut mest værdi for virksomheder er big data og kunstig intelligens, som i mange tilfælde kan bruges til at analysere, optimere og drive din salgs-og marketingindsats. Datadrevet salg med kunstig intelligens - den teknologiske udvikling vokser med lynets hast.Effektiv marketing & kommunikation - opstår der behov for, at der skal ydes en ekstra online indsats i en periode efter endt kampagneforløb eller skal der måske tages helt nye, digitale platforme i brug, har vi profilerne, som matcher de mange forskellige opgaver både skriftligt og visuelt.Er der behov for midlertidig ledelse af hele teamet kan vi også levere dette. Her kan assistance fra en erfaren og innovativ leder nogle få timer gøre en stor forskel. Det kan i perioder gøre, at vigtige ressourcer tages fra at udvikle det eksisterende salgsteam. Salgsledelse og sparring til medarbejderne - i mange organisationer er salgsledere ofte også dem, der går forrest når ordrerne skal lukkes.hvis I mangler i ressourcer til at komme igang med nye digitale værktøjer i afdelingen, skal indlede jer på nye områder eller produkter, har behov for et eksternt kig på, hvordan i speeder processer op eller der opstår behov for at ansætte/udvikle medarbejdere.ĭrejer det sig udelukkende om at vækste din virksomheds salg eller rette op akut vigende salgsresultater, eksempler på leverancer kunne være: Det betyder, at vi er i stand til supplere jeres team i kortere eller længere perioder, både med jeres salgsindsats, men også med omkringliggende kompetencer, skulle der opstå behov - f.eks. Vores danske og internationale Lab Agenter specialiserer sig i hver deres område inden for teknologisk udvikling, salgsprocesser, digital forretningsudvikling, brugerforståelse, medarbejderudvikling, branding og nye innovationsformater. I vores “New Sales Support” service, som indeholder en grundig analyse af, hvordan jeres specifikke salgsproces og salgstragt fungerer med hensyn til alt lige fra strategi og eksekvering til kultur, tilbyder vi jer en all-round service, hvor vi trækker på vores forskellige Lab Agents kompetencer efter behov. I New Sales by Innovation Lab har vi i mere end 20 år arbejdet med optimering af salgsprocesser, uddannelse af sælgere og - ikke mindst - kontinuerligt mersalg. Det kræver altså en hel del både tid-og ressourcemæssigt, hvis man vil have kontinuerlig succes med sit salg. En succesfuld opfølgende salgsindsats kræver som regel, at man tager sig tid til at gå ind i situationens kerne, analyserer de forskellige mulige indsatser, benytter de tiltag, der skubber salget i den rigtige retning og vurderer eksisterende (og manglende) kompetencer i ens salgsafdeling, med henblik på at optimere denne. Resultatet bliver derefter - man strander med sit mersalg, fordi man ikke udnytter det fulde potentiale, som faktiske ofte findes hos både eksisterende og eventuelle kunder.

Vi oplever ofte, at den opfølgende indsats i salgsafdelingen efter endt kampagne forløb, strækker sig til en enkelt eller meget få aktiviteter. Er salget gået i stå - eller er der et markedspotentiale, som I ikke udnytter?
